Interim Teamleider / Medewerker Financiële Administratie

Interim Teamleider/medewerker financiële administratie

Ondernemingen kunnen om diverse redenen op zoek zijn naar tijdelijke ondersteuning op financieel gebied. De meest gehoorde redenen zijn:

  • Uw huidige teamleider/medewerker financiële administratie is met zwangerschapsverlof;
  • Is langdurig ziek;
  • Of is (tijdelijk) op non-actief gesteld;
  • Uw teamleider/medewerker FA heeft het bedrijf verlaten en er is nog geen geschikte opvolger gevonden;
  • Er is tijdelijk behoefte aan specifiek kennis die niet in huis is.

De voordelen van een interimmer voor een onderneming zijn zeer divers, onder andere:

  • Een interimmer is snel beschikbaar;
  • Is flexibel in te zetten;
  • Heeft geen historie met het bedrijf en vallen dus niet terug in oude gewoontes;
  • Heeft ervaring met veel verschillende bedrijven en kent de best practices;
  • De onderneming haalt direct de juiste expertise in huis;
  • Voorkomt overbelasting van haar eigen werknemers;
  • En kan na een vastgestelde periode ook weer afscheid nemen en zit niet vast aan een vast contract;
  • De kosten zijn van tevoren bekend.

Wat kan INNITI op het gebied van de financiële administratie voor uw onderneming betekenen?

Medewerker financiële administratie

Centraal in het werk van de administrateur staat de financiële administratie van de onderneming. Werkzaamheden van INNITI bestaan in deze rol onder andere uit het verwerken van inkoopfacturen, het opstellen en verwerken van verkoopfacturen en het verwerken van bankafschriften. Ook een eventuele kasadministratie wordt door de administrateur bijgehouden.

Periodiek is de administrateur verantwoordelijk voor de aangiften omzetbelasting. Dit betekent het per maand of kwartaal rondrekenen van de te betalen btw en het doen van de bijbehorende aangifte.

Het debiteurenbeheer (monitoren of facturen ook daadwerkelijk worden ontvangen) en het bijhouden van diverse tussenrekeningen/balansrekeningen is vaak ook belegd bij de administrateur.

Teamleider/hoofd financiële administratie

De rol van de teamleider of het hoofd financiële administratie is minder uitvoerend dan die van de medewerker financiële administratie. INNITI zal in deze rol vooral sturing en leiding geven aan de medewerkers op de financiële administratie en zorgt dat de financiële processen in goede banen worden geleid.

Het kan zich daarnaast bezig houden met het optimaliseren of (her)inrichten van deze financiële processen.

De teamleider FA zal bij de jaarlijkse accountantscontrole naast de controller (indien aanwezig) een grote rol spelen in het voorbereiden van het jaarrekeningdossier en zal ook een groot deel van het contact met de accountant voor zijn rekening nemen. Ook de consolidatie van ‘de groep’ kan hij verzorgen.

Aangezien INNITI leiding geeft aan een aantal medewerkers zal het interpersoonlijke contact erg belangrijk zijn.

Tijdelijke ondersteuning

Heeft u tijdelijke ondersteuning nodig op de financiële administratie op uitvoerend of leidinggevend niveau? Mail dan naar contact@inniti-interim.nl of bel naar 06-51897246.

INNITI is tevens in te schakelen als interim controller of interim treasurer.

Contactformulier

Deel dit:
Top