Ondersteuner accountants- en administratiekantoren

Ondersteuner accountants- en administratiekantoren

In de accountancypraktijk is er sprake van duidelijke piekmomenten. Het gros van de ondernemingen doet per kwartaal btw-aangifte waardoor de maanden april, juli, oktober en januari erg druk zijn. Daarnaast zijn veel ondernemingen verplicht een jaarrekening op te maken waardoor het in de eerste maanden van het jaar bij accountants- en administratiekantoren een gekkenhuis kan zijn. Daar komen dan ook nog de inkomstenbelastingaangiften bij die vóór 1 mei van ieder jaar ingediend moeten zijn (uitstel niet meegerekend).

INNITI kan in deze drukke perioden van toegevoegde waarde zijn voor deze kantoren gezien de uitgebreide ervaring met het voeren van financiële administratie, btw-aangiften, het opstellen van jaarrekeningen en de consolidatie van groepsmaatschappijen.

INNITI biedt hierdoor de flexibiliteit waardoor er geen extra personeel aangetrokken hoeft te worden waarvoor er in rustigere maanden wellicht te weinig werk is.

Dit biedt tevens een oplossing voor de kleinere accountants- en administratiekantoren waar momenteel de duurdere managers en partners genoodzaakt worden om deze werkzaamheden op zich te nemen. Zij kunnen deze werkzaamheden aan INNITI uitbesteden waardoor zij zich kunnen richten op de zaken waar zij zich op willen richten.

Werkzaamheden die INNITI voor u uit kan voeren zijn:

  • Het verwerken van inkoopfacturen en bonnetjes;
  • Het opstellen en verwerken van verkoopfacturen;
  • Het verwerken van bankafschriften en kas;
  • Het opstellen van tussentijdse rapportages;
  • Het opstellen en indienen van btw-aangiften;
  • Het ondersteunen bij vennootschapsbelastingaangiften;
  • Het ondersteunen bij aangiften inkomstenbelasting;
  • Het opstellen van jaarrekeningen;
  • Het opstellen van publicatiestukken;
  • Het consolideren van groepsmaatschappijen;
  • Het adviseren over en het inrichten van de financiële administratie;
  • Het adviseren over overige financiële aangelegenheden;
  • Het implementeren van een nieuw boekhoudpakket.

Kan uw kantoor ondersteuning gebruiken in drukke tijden?

Of is een medewerker wellicht ziek, met zwangerschapsverlof of (tijdelijk) op non-actief gesteld? INNITI kan helpen! Mail naar contact@inniti-interim.nl of bel naar 06-51897246.

Contactformulier

Deel dit:
Top